Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2020

Γυμναστική και Διατροφή: Διατροφικά Do’s & Don’ts που βοηθούν στην εκγύμναση

Πηγή ωτογραφίας: gympik.com Πηγή ωτογραφίας: gympik.com

Δε χωρά αμφιβολία ότι η άθληση συνιστά ένα από τα σημαντικότερα μέσα για τη σύσφιξη του σώματος και τη γενικότερη βελτίωση της σωματικής μας κατάστασης. Μάλιστα, οι περισσότεροι είναι αυτοί που καταφεύγουν σε ένα γυμναστήριο ή σε ένα σπορ για τη διατήρηση της σωματικής τους υγείας. Ωστόσο, η μετάβαση από την απλή άθληση στην υιοθέτηση ενός συνολικά υγιεινού τρόπου ζωής απέχει εξαιρετικά. Στη μύηση ενός πραγματικά υγιούς και ενεργού lifestyle ο συγκερασμός διατροφής και γυμναστικής χρήζει απόλυτης ανάγκης! Εξάλλου για την επίτευξη του σώματος που επιθυμούμε και για να θέσουμε τις βάσεις για τη βελτίωση της υγείας μας, μόνο το 25% σχετίζεται με τη γυμναστική ενώ όλο το υπόλοιπο εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από τη διατροφή μας! 

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΑ ΛΑΘΗ ΠΟΥ ΦΡΕΝΑΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΘΛΗΤΙKH ΜΑΣ ΕΞΕΛΙΞΗ

1. Η μη κατανάλωση πρωινού

Πηγή φωτογραφίας:fountainavenuekitchen.com

Πηγή φωτογραφίας: fountainavenuekitchen.com


Η μη κατανάλωση πρωινού θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα διατροφικά λάθη στα οποία ολισθαίνουν οι άνθρωποι. Μάλιστα, η τάση αντικατάστασης πρωινού με την κατανάλωση καφεΐνης κερδίζει έδαφος τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, η θρεπτική σπουδαιότητα και ο ρόλος του πρωινού είναι πολύ σημαντικότερος από όσο πιστεύουμε καθώς αναπληρώνει τα αποθέματα γλυκόζης στο σώμα μας και μας τροφοδοτεί με πλούσια θρεπτικά συστατικά που χαρίζουν ενέργεια για όλη τη μέρα!

2. Η κατανάλωση φαγητού πριν από την άθληση

Πηγή φωτογραφίας:frontiersin.org

Πηγή φωτογραφίας: frontiersin.org

Το φαγητό πριν από τη γυμναστική είναι εξαιρετικά χρήσιμο καθώς γεμίζει τις αποθήκες γλυκογόνου χαρίζοντας μας ενέργεια. Ωστόσο ανάλογα με το αν καταφεύγουμε σε γεύμα ή σνακ, προτείνεται η κατανάλωση τους 3-4 ή 1-2 ώρες αντιστοίχως και όχι 30΄λεπτά πριν! Ενδεικτικά παραδείγματα είναι η 1 μερίδα μακαρόνια ολικής άλεσης, με κιμά σόγιας και φρέσκια ντομάτα ή ένα αχλάδι με κομματάκια μαύρης σοκολάτας!

3. Η μη κατανάλωση ή η λάθος επιλογή του μετασκησιακού γεύματος

Πηγή φωτογραφίας:mynetdiary.com


Η επιλογή του σωστού γεύματος μετά τη προπόνηση θεωρείται ένα από τα βασικότερα πράγματα που καθορίζουν την επιτυχή μας εκγύμναση. Προφανώς, το να γυρνάμε από το γυμναστήριο και να πέφτουμε με τα μούτρα στα σουβλάκια και γλυκά αποβαίνει επιζήμιο για το σώμα μας και αναιρεί όλη την άσκηση που κάναμε. Αντιθέτως η κατανάλωση πουλερικών, ψαριών και γαλακτοκομικών περιέχουν υψηλής περιεκτικότητας πρωτεΐνη θρέφοντας τους μύες και αποκαθιστώντας τους ιστούς μετά την άθληση!

4. Η έλλειψη κατάποσης νερού

Πηγή φωτογραφίας:gazellenutrition.com 


Η ενυδάτωση του οργανισμού είναι σημαντική καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Ενώ 2-4 ώρες πριν από την άσκηση χρειαζόμαστε ποσότητα υγρών ίση με 5-10ml/kg σωματικού βάρους, κατά τη διάρκεια συνίσταται η μικρή σε ποσότητα αλλά συχνή κατανάλωση υγρών. Φυσικά, μετά την άθληση, η αναπλήρωση των χαμένων υγρών κρίνεται απαραίτητη!

Πηγή: Ladylike.gr